Shamsul Iskandar Mohd. Akin

Suara Anak Muda

Wednesday, October 11, 2006

Mohd Ezam to quit PKR post

N E W S
The Star Online


Nation
Wednesday October 11, 2006



ALOR STAR: Parti Keadilan Rakyat Youth chief Mohd Ezam Mohd Noor is resigning from his post next month to pave the way for young blood to take over.

Mohd Ezam, 39, said he would also not contest for any national posts in the party elections next year.

He said he would be contented to hold a post at division level in Selangor.

His resignation move was made following a decision by the party’s Congress last month that youth leaders should not exceed the age of 40.

Mohd Ezam also denied speculation that he would be joining Umno.

“I want to focus my attention on Gerakan Demokrasi Dan Anti-Korupsi (Gerak Malaysia) that was formed two years ago to raise awareness and concerns over corruption,” he said.

32 Comments:

  • At 10:05 PM, Anonymous Anonymous said…

    Wah begitu bersemangat dengan berita ini. Sudah tidak sabar kah?

     
  • At 5:17 AM, Anonymous Anonymous said…

    sam....kau ingat kitorang nak bagik kau menang mudah ke???? hehehehe silap perhitungan buleh bwk rebah....kompromi ngan saiful konon....ceh! lawan tetap lawan..

     
  • At 5:21 AM, Anonymous Anonymous said…

    i guess you're not good enough for this post...jgn perasan lebih..beri pada yg lebih layak...

     
  • At 1:42 PM, Anonymous Anonymous said…

    Bila dapat duit dari Azmin Ali tu jangan lupa hulur-hulur sikit....

    Kalau tidak kalah nanti... hahaha

    HIDUP SHAMSUL ISKANDAR AL AZMINI

     
  • At 12:27 AM, Anonymous Anonymous said…

    pertembungan satu lwn satu Ketua AMKM....diantara Samsul Iskandar VS ...........Zali Giler..
    Warhkahkahkah!!!!!

     
  • At 12:28 AM, Anonymous Anonymous said…

    Kepada Sam yang comel cam Teddy Bear....Dengan kecomelan anda, anda mmg layak utk ketua....

     
  • At 12:31 AM, Anonymous Anonymous said…

    Kata2 jijik drpd Jep Perlis.."ingat! tahun ni Exco yang berkuasa..tapi tahun depan..perwakilan pulak yang berkuasa..." moral story: rerajinla jengok anak buah...

     
  • At 12:35 AM, Anonymous Anonymous said…

    Nsihat Luqman AlHakim buat Sam : tolong bagitau A.A. ...tak nak bayar duit keta saya ke???...Zasss Layan!!!!

     
  • At 12:35 AM, Anonymous Anonymous said…

    Nsihat Luqman AlHakim buat Sam : tolong bagitau A.A. ...tak nak bayar duit keta saya ke???...Zasss Layan!!!!

     
  • At 12:35 AM, Anonymous Anonymous said…

    Nsihat Luqman AlHakim buat Sam : tolong bagitau A.A. ...tak nak bayar duit keta saya ke???...Zasss Layan!!!!

     
  • At 12:56 AM, Blogger Shamsul Iskandar Mohd. Akin said…

    Sahabat-sahabat, terima-kasih di atas pandangan yang diberikan. Tapi, janganla komen yang ni aje, banyak lagi artikel yang bermanfaat di dalam blog ini yang boleh mengundang perdebatan....Zass Layan !!!

     
  • At 2:26 AM, Anonymous Anonymous said…

    sabar sam......... aku akan tetap menyokong kau untuk jawatan pemeriksa kira-kira AMKM pusat.syabas..... merey batey.Inspector sahab.

     
  • At 1:24 AM, Anonymous Azmin Anak Pak Ali said…

    Ni kenapa ada kaitkan dengan saya ni? Tak tau ke saya ni orang yang paling rapat dengan Datuk Seri Anwar? Kerana itu hak saya untuk buat apa jua dalam parti ni.

    Korang tak perasan ke dalam Kongres dulu saya cakap: sapa nak bertanding pilihanraya bagi nama. saya akan bagi bertanding.

    Hah! Yang putuskan sapa bertanding ialah saya. bukan Anwar, bukan Azizah.

    Lepas ni saya akan buat keputusan siapa yang jadi Ketua AM. Bukan Anwar, bukan Azizah, dah sudah tentu bukan Ezam. Tapi saya, saya abang Azwan dan Ummi.

    Eh, sapa nak saya bayarkan duit kete, tolong contact machai saya gadafi... dia boleh arrange.

    Jangan lupa SISMEP

     
  • At 3:53 AM, Anonymous sismep said…

    Dear Azmin Ali ( Abang Umi Hafilda)...memangla kau tu paling rapat ngan Anwar sbb kau tu tukang bwk beg Anwar...bukannya politikus matang....dan kau ditakdirkan selama-lamanya bwk beg Anwar disamping jawatan tetap kau ;Tuan Penasihat 10 percent,
    nnti kim salam ngan umi ye...

     
  • At 3:57 AM, Anonymous saipulizham said…

    tu la kau Sam..tak nak jengok anak buah, kan ramai dah marah...asyik berkepit ngan Zali Gile aje.... ;> lepas ni kau kene turun selalu, kalau tak aku suruh Zali Gile lwn kau

     
  • At 8:01 AM, Anonymous Anonymous said…

    Saudara Shamsul........

    Jgn gentar dengan ugutan dan cacian. Selaku Bakal ketua angkatan muda saudara perlu 'steady'........tetapi perlu hati hati dengan Badrul (Cikgu), Faris (Cikgu) dan Sd Johari (suami kepada cikgu)....terutamanya si Badrul dia ialah pengedar 'chai' paling kuat !

     
  • At 8:05 AM, Anonymous Anonymous said…

    Sam ;
    Jawab !!

    # betulkah Azmin ada bayar RM keta hang ?
    # siapa timb. pilihan hang ?
    # apa penglibatan hang dalam menukar jawatan Zamri ?
    # betulkah cerita hang dpt peruntukan utk buat program JAM ? so kalau dpt mana janji2 hang utk bedak2 sesama bahagian yang aktif ?

     
  • At 11:43 PM, Anonymous azmin anak pak ali said…

    ni siapa bagi kebenaran pakai nick sismep plak ni? SISMEP tu saya punya tau, anak pak ali. bukan anak pak berahim punya.

    Ini melampau. berniat jahat menjatuhkan reputasi dan nama buruk saya. (memang la nama buruk, mana nama saya ada baik).

    bab peruntukan ni saya nak ingatkan, siapa minta dengan saya, saya bagi la. kalau minta dengan bendahari, walaupun dia anak pak berahim... dia tak dak kuasa bagi. dia nak bagi macam mana. kuasa di tangan saya. mmm dan juga shamshida (jangan marah darling, i tak lupakan u).

    Bab bawa beg anwar ni you all jangan dengki la. lebih dari tu saya biasa bawa.

    Minta maaf ya bab 10% tu. saya mister 20 persen tau. 10 tak main la

     
  • At 2:18 AM, Anonymous the resdung said…

    aku akan lawn Sam, Bad, Faris, Sd Jo n zali giler....sume2 tak boleh pakai...hampeh!!!! yang best ialah mamak KJ, mamak Rezal Naina & mamak Azeez...

     
  • At 3:50 AM, Anonymous Anonymous said…

    aku akan lawan semua jawatan dalam parti termasuklah jawatan presiden,sam aku nasihatkan hang jgn dok mimpi nakkan jawatan ketua AMK pusat.hang kena lalui 4 lapis sebelum hang boleh bertanding jawatan tu,lepas ni mana-mana exco yang banyak main aku pancung satu persatu,jangan ingat hang boleh selamat tahun depan,mari kita tengok siapa yang kena.........

     
  • At 2:19 AM, Anonymous azmin anak pak ali said…

    bertanding la apa jawatan korang semua nak. asalkan jangan lawan shamshida dan saya sudah. Cheers

     
  • At 12:53 PM, Blogger che'GuBard said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At 4:07 PM, Anonymous kadir jasin said…

    Siapa shamsul Iskandar? tak perasan pulak den...

     
  • At 12:41 PM, Anonymous che'gubard said…

    saya beri amaran kepada shamsul! Jangan harap akan menang mudah.

    Saya akan bertanding jawatan Ketua Angkatan Muda. Shamsul tidak layak memegang jawatan itu. Dia selama ini pengecut dan tidak memberikan komitmen kepada demo.

    Angkatan Muda Keadilan perlukan seorang pejuang yang berani seperti saya.

    Jangan bimbang peminat dan penyokong saya, bard tidak akan kecewakan anda.

     
  • At 2:34 PM, Anonymous Nasrudin Tantawi said…

    PEMUDA PAS juga kecewa dengan Shamsul yang bersekongkol dengan kumpulan Artikel 11.

    Saudara Shamsul tidak layak menjadi pemimpin Islam kerana bersubahat membela musuh-musuh Islam.

    Di kesempatan ini saya harap Shamsul bertaubat sempena bulan Ramadan ini.

    GERAKAN ANTI MURTAD

     
  • At 3:40 PM, Anonymous Anonymous said…

    Betoi ka semua cerita nih?

     
  • At 10:38 PM, Anonymous shamsul iskandar mohd. akin said…

    betul la tu... saya tak peduli.

    diaorang dengki sebab ada orang bayar duit kereta saya. kalau dah tak glamer dan tak penting, kenapa orang nak bayarkan duit kereta.

    saya orang penting, pemimpin besar. saya biasa keluar tv. saya cabar sesiapa juga... kalau berani bertanding lawan saya. jangan cakap saja.

    kali ni saya akan langgar siapa saja yang cuba halang saya untuk jawatan ketua. masanya sudah tiba untuk saya memimpin dan saya akan lebih baik daripada yang ada sekarang.

     
  • At 1:05 PM, Anonymous azmin ali said…

    SYABAS Shamsul... semangat begini yang diperlukan oleh pemimpin AMK, bukan macam yang sorang tu... tinggal AMK untuk rebut Timbalan...

    Beritahu dia, saya akan gunakan segala kekuatan saya untuk memastikan cita-cita beliau tidak kesampaian.

    Saya sudah berbincang dengan kawan-kawan, dan mengumumkan penubuhan jawatankuasa khas untuk memastikan saya dicalonkan menjadi Timbalan Presiden.

    Jawatankuasa itu dinamakan Azmin4dipuki... sesiapa yang mahu mengangotainya sila hubungi macai saya yang setia Ghadafi.

    Sekian terima kasih

    P/s Sesiapa yang mahu keretanya saya bayar sila hubungi Ghadafi...

     
  • At 10:14 AM, Blogger lan's said…

    patutla macam tak matang ....

     
  • At 11:00 AM, Anonymous Ghadafi said…

    Menjunjung titah perintah dulu yang maha mulia; saya dengan ini mengistiharkan; bahawa penubuhan jawatankuasa AZMIN4DIPUKI dilancarkan berkuatkuasa pada 29 November ini.

    Sesiapa yang berminat boleh hubungi saya...

    ciri-ciri khas untuk menjadi pegawai AZMIN4DIPUKI

    1; PANDAI MENGHANTAR BERSMS
    2; PANDAI BUAT BLOG

    SEKIAN

     
  • At 1:45 AM, Anonymous Mohamed Azmin Ali said…

    Sebagai Naib Presiden paling kanan dan orang kanan Penasihat Parti, saya dengan ini memberi amaran bahawa semua posting di sini sudah kita kesan.

    Tidak lama lagi kita akan mengambil tindakan. Pertamanya mereka yang terlibat memburuk-burukkan saya akan disenarai hitam daripada bertanding pilihanraya.

    Namun saya memberi peluang kepada semua pihak untuk menukar kem dan menyokong saya. Jangan sokong Ezam untuk Timbalan Presiden. Dia tamak dan sanggup belot kepada Penasihat dan parti. Tidak lama lagi dia akan masuk UMNO untuk bertanding di DUN Taman Medan.

    Faedahnya menyertai kem saya ialah: 1) Saya akan membayar duit keretanya tiap tiap bulan. 2) Saya akan memastikan dia dapat melihat Penasihat dengan kerap. (Lihat saja). 3) Dia akan dijemput ke rumah terbuka saya.

    Harap daftarkan nama untuk menyertai kem saya dengan menghubungi machai saya Gaddafi.

    Terima kasih.

     
  • At 3:36 PM, Anonymous Anonymous said…

    Pejuang agama, bangsa dan negara..

    apa la korang nie...bawak2 btaubat..nie blum lgik jadik parti pemerintah..dah nak lawan sana, lawan sini, cantas sana, cantas cni,ampu sana, ampu cni..apa citer..perjuangan tidak juga berjaya..nie dok sibuk mengata org..org dok sibuk rmk 9 dll...isu nasional, depa dok sibuk isu lapuk...isu sapa nak jadi pemimpin pemuda apa nama...apa nama..apa nama..adil..adil kah itu.klau jawatan kp umno tak apa lah juga...nie bab pembangkang..alahai..

     

Post a Comment

<< Home